Galeria w pracowni
galeria - 668 041 616
pracownia - 691 555 904
pisanieikon @ pisanieikon.pl

Stałe elementy zajęć:


- modlitwa (na rozpoczęcie i zakończenie zajęć każdego dnia)

- rozśpiewywanie uczestników

- wykład (zawierający m. in. prezentację materiałów nutowych, oraz nagrania utworów później ćwiczonych przez uczestników)

- śpiew sekcyjny

- śpiew zbiorowy

- multimedialne prezentacje muzyki cerkiewnej, fragmentów liturgii.

- odpoczynek: przerwa obiadowa, max. czas pracy w ciągu dnia to 6 godzin.

  

Dzień pierwszy:

- omówienie planu warsztatów, zasad organizacji pracy.

-  zapoznanie się z uczestnikami i ich indywidualnymi zdolnościami wokalnymi w celu określenia adekwatności poszczególnych zadań kursu do każdego uczestnika.

- wykład wprowadzający w źródła i znaczenie muzyki cerkiewnej w liturgii bizantyjskiej(prezentacje nagrań, zapisów muzycznych)

- przerwa obiadowa

- rozśpiewka

- warsztaty śpiewu bizantyjskiego:

                               -zapoznanie się z materiałem dźwiękowym i słownym

                               - ćwiczenie poszczególnych elementów stylu

                               - ćwiczenie pod kontem emisyjnym

 

Dzień drugi:

-rozśpiewka

- powtórka rezultatu ćwiczeń śpiewu z dnia poprzedniego

- wykład na temat muzyki staroruskiej i jej poszczególnych form(prezentacje nagrań, zapisów muzycznych)

- przerwa obiadowa

- warsztaty śpiewu staroruskiego

                               -zapoznanie się z materiałem dźwiękowym i słownym

                               - ćwiczenie poszczególnych elementów stylu

                               - ćwiczenie pod kontem emisyjnym                    

 

Dzień trzeci:

- rozśpiewka

- powtórka rezultatu ćwiczeń dni poprzednich

- wykład na temat wczesnej wielogłosowości w muzyce staroruskiej(i innych obszarów muzyki prawosławnej)(prezentacje nagrań i zapisów muzycznych)

- przerwa obiadowa

- warsztaty wczesnego wielogłosu staroruskiego(i innych obszarów muzyki prawosławnej)

                               -zapoznanie się z materiałem dźwiękowym i słownym

                               - ćwiczenie poszczególnych elementów stylu

                               - ćwiczenie pod kontem emisyjnym

 

Dzień czwarty:

- rozśpiewka

- powtórka rezultatu ćwiczeń dni poprzednich

- wykład na temat pojawienia się muzyki cerkiewnej z elementem włoskiej harmonii europejskiej. (prezentacja nagrań, zapisów muzycznych)

- przerwa obiadowa

- warsztaty muzyki cerkiewnej z elementami włoskiego baroku.

- ćwiczenie współbrzmień harmonicznych

 -zapoznanie się z materiałem dźwiękowym i słownym

                               - ćwiczenie poszczególnych elementów stylu

                               - ćwiczenie pod kontem emisyjnym

 

Dzień piąty:

- rozśpiewka

- powtórka rezultatu ćwiczeń dni poprzednich

- wykład na temat muzyki cerkiewnej kompozytorskiej oraz kwestii aranżacji harmonicznych najstarszych melodii. (prezentacje nagrań, zapisów muzycznych)

- przerwa obiadowa

- warsztaty muzyki cerkiewnej najsłynniejszych kompozytorów oraz aranżatorów.

 

Dzień szósty:

-rozśpiewka

- powtórka wybranych elementów z ćwiczeń wszystkich poprzednich dni kursu.

- przerwa obiadowa

- przygotowanie do występu ćwiczonych utworów.

- występ

- podsumowanie warsztatów

 

Harmonogram zajęć ulega zmianom w zależności od potrzeb grupy.

 

 

 

 

 

Polityka plików cookies Copyright © 2014 Gogler.pl

Ta strona używa ciasteczek (cookies). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji znajdziesz w polityce plików cookies.

Zamknij